piątek, 18 października 2013

MOTYWACJA I PRZESZKODY W NASZYM ŻYCIU 


Dziś na lekcji techniki pan narzekał, że jesteśmy nie przygotowani (ja byłam przygotowana ;)) i, że nie umiemy dać sobie rade z przeszkodami życiowymi i wo gule. I to mnie zainspirowało. 

Każdy z nas ma czasem dzień na kolorowo zaznaczony w kalendarzu, że trzeba zrobić zakupy, posprzątać itd. i tego akurat dnia jesteśmy tak leniwi ociężali i zaspani, że z łóżka nie chce się nam ruszyć.
Każdy z nas to zna, i w tym momencie pytamy czy możemy dostać takiego pałera żeby wszystko ślicznie zrobić i mieć z głowy? Ale większości się nie udaje...
Ja też tak miałam bardzo często. I zaczęłam szukać powodu i metody na ten problem. Po dłuższym zastanowieniu postanowiłam: "Zawsze zrobię wszystko co zaplanowałam, nie ma żadnego lenistwa".  Ale niestety takie rzeczy działają na zbyt krótko.

Musimy sobie uświadomić ile lenistwo zniszczyło nam w życiu i pamiętać, że nikt za nas niczego nie zrobi. Gdyś nie była leniwa to byś miała awans, dobrą prace z zarobkiem, ogromną chatę, każdy by mógł na tobie polegać, byś miała świetny wizerunek itd. I te wszystkie rzeczy zaczynają się w szkole. Ja jestem w VI klasie pod. i widzę, że osoby które się lenią naprawdę wiele tracą. Ja przewodnicząca klasy oraz samorządu szkolnego mam na prawdę wiele obowiązków od małego podpisu po pilnowanie zbiórek pieniężnych i pisanie tekstów na stronę szkoły. I z moja "ekstra" pamięcią daleko bym niezaszła a więc potrzebowałam drugiej głowy (kalendarza) . niby mam kalendarz ale nie używałam go ale teraz brakuje miejsca by zapisywać.
 Ostatnie dwa tygodnie buły na prawdę okropne masa występów obowiązków i wycieczek. I WEŹ CZŁOWIEKU SIĘ KURCZE POŁAP W TYM WSZYSTKIM.Ale kalendarzyk długopisik pyk, pyk, pyk i pięknie rozpisane co? gdzie? jak?. I zauważyłam, że nim łatwiej i szybciej wykonuje pracę, tym bardziej mi się chce pracować dalej.
Jak widzimy efekty i są one pozytywne to mózgownica się cieszy, po za tym jak mamy pomoc w postaci kalendarza nasza głowa ma mniej obowiązków co także ją cieszy.


Drugi sposób także sprawdzony prze zemnie mówi by znaleźć najgorszy scenariusz życia jaki może być spowodowany lenistwem. I uciekajmy od niego. Nie pozwólmy by tak było.

Następnym problemem są przeszkody. Nigdy, przenigdy nie uciekajcie od problemów tylko zmierzcie się z nimi.
Powiecie, że oj tam oj tam łatwo powiedzieć niby co ja mam robić.
Wcale nie chodzi o wyczyny tylko o drobnostki np. gdy byłaś mała i byłaś chora mama nie wyjechała daleko i powiedziała jak będziesz zdrowa to zadzwoń to wrócę. pomagała Ci przetrwać zmierzyła się z problemem nie uciekła od niego. 

Mam nadzieję,że pomogłam Ci i proszę zastanów się, w każdej chwili można zmienić swoje życie nawet drobnostkami.

                                                                                        - Gabu*


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz